Respect the wilderness, respect the life

Jag ska säga mer om Bellas bok sen när jag har läst klart den, har redan en hel del kommentarer på lager. Men en sak måste jag kommentera redan nu. Något som upprör mig så fruktansvärt mycket, något som jag aldrig har förstått. Jag vet inte, det kanske kommer en dag då jag inser varför alla tycker att det är ett sådant fruktansvärt brott, men just nu kunde jag inte bry mig mindre.

I ett kapitel som handlar om att göra slut med vänner så slänger hon vid ett tillfälle ur sig att en dålig vän till exempel kan vara någon "som umgås med ditt ex bakom din rygg (såklart strängt förbjudet)". Okej, just bakom din rygg, kan jag väl acceptera att det blir skumt. Men det där med att ett ex är så förbjudet område kan jag inte förstå. Jag har flertalet vänner som har fortsatt ha kontakt med mitt ex efter det att vi gjorde slut och det stör mig inte det minsta. Jag förstår inte varför de skall tvingas bryta kontakten bara för att jag och han har gjort det.

Jag har mängder med vänner som jag har träffat genom min nuvarande pojkvän, om vi skulle få för oss att göra slut så hoppas jag verkligen att jag fortfarande kan hålla kontakten med dem. Okej att vi kanske inte kommer att träffas så ofta då, på grund av avståndet, men jag har ingen som helst lust att tappa all kontakt med dem. Och jag tror inte att min pojkvän egentligen skulle vilja att jag gjorde det heller. Han vet precis hur mycket de betyder för mig.

Åh, jag har så svårt att se vart problemet ligger, kan ingen förklara för mig?


En av mina absolut bästa vänner, Erika, är en av de som fortsatt ha kontakt med mitt ex. Varför jag skulle vara sur på henne för det har jag ingen som helst aning om. Jag tycker att det skulle kännas fruktansvärt onödigt. Varför låta en vän gå förlorad på grund av något så barnsligt?

- Madeleine


Kommentarer
Postat av: Zizziee

Jag håller helt med dej !

Men jag kan samtidigt förstå hur andra tänker, till viss del, men det gäller ju i första hand om man har gjort slut genom ett mega stort gigantiskt bråk eller liknande :o

Men äsch ..., folk är konstiga ibland :o

2010-09-26 @ 20:14:33
URL: http://zizziee.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild