Egoboost!, Isabella Löwengrip


Jag har varit sugen på att läsa denna boken sedan innan den kom ut. Dels för att jag är bloggnörd till tusen och dels för att jag älskar böcker om att stärka sin sjävkänsla, de brukar vara så inspirerande! Och det måste jag säga att Bella har lyckats med, till stor del i alla fall.

Hon har skrivit boken med förvånansvärt mycket insikt för att komma från någon så ung och jag tycker mycket om hur hon hela tiden relaterar till sitt eget liv och sin egen uppväxt. Jag tror absolut att den kan vara bra för tjejer i högstadieåldern att läsa. Jag känner mig på gränsen till för gammal, i alla fall i vissa partier.

Helt felfri skulle jag verkligen inte säga att den är, här och där skiner det igenom att hon inte kan och vet allt. Ibland vandrar hon helt enkelt på lite osäker mark och tjejen är 19 år så mer kan man inte vänta sig. Tyvärr tycker jag att hela boken är lite för insnöad på ätstörningar. Det förvånar mig dock inte alls, Bella brukar skriva mycket om det och det är en stor del av de problem som unga tjejer kämpar med idag. Så egentligen är det väl inte mer än rätt. Det är bara jag personligen, som aldrig har haft några problem med det, som tycker att det blir lite tråkigt i längden.

Femte och sista delen av boken var absolut min favorit. Där skriver hon mycket om mål och nuet. Hur man ska tänka på sitt personliga varumärke och att bloggen kan bli som ett CV. Hur man ska ta plats på rätt sätt och bli framgångsrik. När jag läste boken insåg jag att de bitarna är de enda jag har kvar att jobba på, i övrigt har jag lyft min självkänsla så mycket de senaste åren att jag inte behöver fler tips. I alla fall inte från en nittonåring. Men inspiration ger det mig, precis som väntat och nu vill jag bara ut och marknadsföra mitt personliga varumärke, ta plats och bli framgångsrik!

Egoboost! Blondinbellas överlevnadsguide för unga tjejer rekommenderar jag verkligen till just alla unga tjejer. I alla fall jag blir otroligt inspirerade att rycka upp mig själv och göra något av mitt liv!

- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild