The answer to the question why


Förlåt mig, men jag förstår verkligen inte, varför är halloween så speciellt? Vad är det som alla älskar med det? Vad är det som är så kul?

Det är ett lika kommersiellt jippo som de flesta andra "högtider", allt handlar bara om att ni ska köpa mer och mer prylar. Så onödigt. De plockas fram över en helg, en natt, och sen försvinner det igen, förmodligen helt så att ni måste köpa nytt nästa år. Om inte annat så måste ni i alla fall köpa en ny överdrivet påkostad kostym varje år, varför går man på sånt?

Är det bara jag som inte förstår? Det känns nästan så. Alla blir helt lyriska så fort man nämner halloween och babblar på om vad de ska klä ut sig till, utan att avslöja för mycket, för ingen får veta vad man ska klä ut sig till i förväg. Jag vill helst springa därifrån och att klä ut mig är något av det värsta jag vet. Att gömma sig bakom en roll, nej, det har jag fått mer än nog av! Jag är gärna mig själv, tack. Om det dessutom betyder att någon eller jag själv måste lägga massor med pengar på allt detta trams så blir det ännu värre. Varför? Hur kan man vilja göra något sånt? Jag förstår verkligen inte...

Det kanske bara är jag som är snål och tråkig, men kan någon då förklara varför det är värt det? Vad är poängen?

- Madeleine


Kommentarer
Postat av: Teodormarlin

Just found this site and will find it a great use as I collect Sask. postmarks and need to find the location on a map to fit into my pages. Will pass this site onto other collectors who will find it very useful.

2011-03-01 @ 10:11:48
URL: http://teodormarlin.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild