We'll make the same mistakes again

Så otroligt skönt! Har lyckats packa jättelätt den här gången, jag tror inte jag har ett klädesplagg mer än vad jag behöver med mig, underbart!

Datorn får stanna hemma den här gången också, istället har jag med mig mitt exemplar av Harry Potter and the deathly hallows. Jag känner nämligen att jag har varit lite dålig på att hålla uppe min image som HP-nörd och kommer knappt ihåg någonting från den boken. De första sex böckerna kan jag nästan läsa utantill, eh...eller kanske inte riktigt, men ni fattar vad jag menar. Men den här boken har jag bara läst en gång, sommaren den kom ut och jag har för mig att det var 2007! Evigheter sedan! Så den tänkte jag sträckläsa på tåget nu. Filmen är planerad att ses i veckan, nämligen.


För övrigt så måste jag säga att de omslagen som är snyggast är de som är på den brittiska "vuxen" versionen. De är så otroligt stilrena och varje bok har en symbol som passar perfekt. Tyvärr har jag inte alla dem, Harry Potter and the goblet of fire har jag med det brittiska "barn" omslaget, inte fint! Sen har jag bok 1-4 i pocket och bok 5-7 inbundna, ser helt galet ut, men jag kan nog leva med det. Sen har jag alla böckerna på svenska också, fast de två sista av dem har jag inte läst själv.

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: ElinHaraldsson

Var och såg filmen idag!

Så bra! Nu är det bara att vänta på den andra delen, suck... Vill se den nu! :P

2010-11-19 @ 22:15:06
URL: http://elinharaldsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild