Staring up to the clouds above

Hur kommer det sig att du började skola i Falköping? Trivs du bra?
Tar du ändå studenten 2011 eller tar du den först ett år senare?

Jag bytte skola till en i Falköping eftersom jag kände att Da Vinci (natur) inte var min grej och jag har sedan länge varit sugen på att lära mig guldsmide. Det finns endast guldsmedsutbildningar på gymnasienivå på två ställen i Sverige, Falköping och Mjölby. Jag valde Falköping då det kändes betydligt bättre, smidigare och ja, helt enkelt ligger bättre till för mig än vad Mjölby gör.

Jag tittade på liknande utbildningar då jag skulle välja gymnasium redan från början med bestämde mig till sist för att jag ville ha den breda grunden och framför allt matten så jag valde Da Vinci. Sen blev det som det blev och jag kände att jag hade gjort fel val. Det var jättesvårt för mig att fatta beslutet om att byta och jag tror aldrig att jag hade klarat det utan Tobbe och Per, en av mina lärare på Da Vinci. Per var otroligt stöttande och han grät nästan när jag verkligen hade bestämt mig för att han tyckte att det var så tråkigt att jag skulle lämna dem, men han såg också att det var det enda rätt, det var han som också såg till att jag verkligen fick iväg alla papper och annat så att det blev av, utan honom hade det kanske runnit ut i sanden. Tobbe fanns alltid där och lyssnade och det var han som fick stå ut med mina panikattacker hela tiden, och även han tvingade mig att verkligen ta beslutet, han fick mig att faktiskt våga.

Jag trivs bättre än någonsin idag, och allt rullar på helt fantastiskt. Det finns inte så mycket att säga om den saken, jag har hittat min plats helt enkelt.

Jag kommer att ta studenten 2012, alltså ett år senare än vad jag normalt skulle ha gjort. Jag kommer att gå här i Falköping i två år. Eftersom jag redan har gått två år på gymnasiet nu så har jag avslutat de flesta kärnämneskurser och just nu sitter jag i princip bara i verkstaden hela dagarna.

- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild