Brightest coulors fade to gray



Det här verkar inte vara så tillåtet att säga om man är över 13 och speciellt inte om man utger sig för att vara hårdrockare, men jag säger det i alla fall.

Fokis blogg är utan större tvekan en av mina absoluta favoriter, hon ligger högt över många av alla de rockbloggar jag läser. Jag blir alltid glad av att läsa hennes inlägg, det är något med hennes sätt att skriva.

Det man måste tänka på när man läser hennes blogg är dock att de flesta av hennes läsare är väldigt unga och hon anpassar sin blogg ganska mycket efter det. Men det är inga problem att läsa "runt" det och mellan raderna, då hittar man väldigt mycket bra som hon skriver. Dessutom tycker jag att hon, inte alltid, men ofta är en väldigt bra förebild för alla dessa småtjejer.

Jag själv blir otroligt inspirerad av hennes blogg! Alla hennes resor och små kreativa grejer hon gör tycker jag är jättekul att följa. Det är inte min stil alls, men jag blir inte inspirerad att göra liknande grejer, jag blir inspirerad att faktiskt ta tag i allt jag vill och göra det!

Just nu är det dessutom ännu roligare att följa hennes blogg med all planering inför att hon och Ricky flyttar till Bangkok i januari. Jag tycker det är jättekul att följa, speciellt då jag själv har haft drömmar om att flytta utomlands. Uppstarten av hennes företag ska också bli jättekul att få följa, för det är ännu en sak jag själv drömmer om. Det här är ren inspiration för mig, att se någon annan lyckas!

Jag tycker verkligen att det finns mycket vettigt att hämta hos Foki om man ser förbi den sockersöta ytan...men det är säkert bara jag. Och nej, detta är absolut inte något försvarstal från min sida. Det kommer rakt från hjärtat för att jag verkligen tycker att hon förtjänar det!

- Madeleine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild