I scream to hide that I'm lonely

Jag hatar verkligen att den här helgen tog slut. På riktigt, jag känner mig inte hemma här. Allt blir bara så jävla fel, till skillnad från helgen som har varit perfekt.

Började med att tåget faktiskt var i tid i torsdags och allt var så sjukt bra. Tre månader. Och jag fick träffa Nadja! Wei, jag tror du har gjort ett bra val Tantan, ni är söta ihop och om hon vill kan hon nog ta väl hand om dig också, haha...

Kvällen avslutades med ett extremt jävla lyckosammanbrott från min sida. Förlåt mig Tantan om jag klämde sönder din handled. Ja, alltså, Tobbe stod på scenen. Men vi ska ta mer om hans band och de andra banden i separata inlägg senare. Försök bara känna min lycka...

Fredagen började med lite städande efter spelningen, för att fortsätta med en liten, liten tur in till UNF-lokalen. På kvällen umgicks vi med en del av hans klass och så kikade vi in i den nystädade replokalen, innan det började ösregna och åska.

Lördagen var rätt slapp och kvällen och även hela natten spenderades med banden i replokalen, intressant händelseutveckling där minst sagt, haha, verkade rätt lugnt sen i alla fall. Massa trevligt! Eftersom vi inte tog oss hem så kröp vi ihop på soffan och sov några timmar där. Jag kan inte bestämma mig för om lokalen är sjukt mysig eller bara läskig, men det lutar nog mer åt mysig trots allt.

Och söndagen var bara hemsk, nästan, så sjukt jobbigt att lämna ett ställe som jag trivs så otroligt bra på för att komma hem hit där allt bara går åt helvete. Värdelöst. Men mer eller mindre hela jävla sommaren lär spenderas där uppe i alla fall, känns sjukt bra!

För övrigt är det fruktansvärt kallt här, efter att ha haft runt 25 grader och massa sol hela helgen så känns det inte allt för kul att komma hem till gråa, trista och kalla Göteborg. Ännu mer värdelöst. Jag borde vända tillbaka. Nu.

- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild