ReinXeed


Bilden är snodd från HoMs hemsida, fy på mig...

Här är det äntligen, i form av ReinXeed, mitt utlovade musiktips!

Ett symfoniskt power metalband från Boden, som är mycket trevligt att lyssna på, om jag får säga det själv. Som ni säkert har räknat ut så spelade de i Umeå på House of Metal nu i helgen. Jag dissade faktiskt självaste Behemoth för att kolla upp detta band som verkade väldigt lovande (okej, jo...det var väl Tobbe som övertygade mig lite också), och det ångrar jag helt ärligt inte det minsta.

ReinXeed är ett riktigt härligt band som hittills har släppt två album The Light (2008) och Higher (2009), tredje albumet, Majestic,  släpps inom kort och det fjärde håller på att spelas in! Ett riktigt produktivt gäng alltså där sångaren, Tommy Johansson, är den drivande kraften.

Jag själv som är och nog alltid kommer att vara totalt såld på alla former av power metal måste ju säga att jag gillar det här starkt. Sen har jag svårt att tro att någon, power metalfan eller ej, kan låta bli att smälta totalt vid ljudet av denna underbara röst? Helt otroligt. Det finns knappt ord. Jag kan i alla fall inte låta bli att hoppas, och tro, att vi kommer att få höra mer från deras håll...även här i Sverige och inte bara i Japan.

HÄR hittar ni deras Myspace (lyssna på låten Atlantis, ett smakprov från kommande albumet Majestic och en av mina favoriter)
och HÄR finns deras första album, The Light, på Spotify (av någon anledning är bandnamnet särskrivet)

Sen vet jag att det finns en hel drös med folk som är intresserade men som inte orkar klicka på länkarna så jag får helt enkelt hjälpa er ännu lite till på traven med ett klipp här:


ReinXeed - Fantasia (från andra albumet, Higher)

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: SANIBO

sv: synd att du dissade dom! det var verkligen bra, men det kommer säkerligen fler chanser.



ja precis. nästan som himmelen när man kom in dit, kunde inte sluta le!

2010-03-09 @ 21:18:07
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: SANIBO

sv: HAHAH! nej, tyvärr. han är inte snygg ;) men ett geni!

2010-03-09 @ 21:42:33
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: Sofia

Asså jag blir så arg...

Jag vill kunna tycka att detta är bra o: hur fin musik som helst men det stämmer inte med mig... Jag fattar inte mitt problem xD

2010-03-09 @ 21:52:16
Postat av: Madeleine

Sofia: haha xD Men om du tvingar dig att lyssna tillräckligt mycket så kanske det släpper :P Eller så är det helt enkelt inte din stil ;)

2010-03-09 @ 21:59:50
URL: http://maols.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild