See, my feet are already on the road

Det finns inte ord för det här. Jag är så otroligt glad för att jag ska lämna Da Vinci nu! För det här är inte okej! Jag hoppas verkligen inte att det finns någon i klassen som kan säga att vi har fått rättvisa betyg i estetisk verksamhet? En del har fått det, absolut, men om ni också tittar runt er, ni måste väl se att det inte stämmer?

Jag kan inte klaga på mitt, jag har fått mer än vad jag tycker att jag förtjänar. Speciellt om man tittar på vad vissa av mina klasskamrater har fått, jag har presterat klat sämre än dem, det kan ingen förneka, så varför i helvete har jag ett högre betyg!?

Och det här upprepas hela tiden, i flera ämnen. Det är inget jag tänker hålla tyst om, betygsättningen på Da Vinci är fruktansvärt ojämn och orättvis!

Vår estetlärare försökte hävda att "Det är bara ett betyg, världen går inte under", alltså Da Vinci är ett studieförberedande program och i princip alla som går där är väldigt studieinriktade och måna om sina betyg, för många är inte ett G godkänt. Vissa behöver klara MVG i allt för att kunna plugga vidare till det de vill, då är det inte "bara ett betyg"! Förtjänar man det inte så ska man självklart inte ha ett högt betyg bara för att man behöver det, men man måste bedömas rättvist och man måste kunna få en motivering till varför man har fått betyget man har fått! Ett "ta det lugnt, det är bara ett betyg" räcker inte..

Nej, jag säger tack för mig nu och hoppas att någon kanske kan ta tag i Da Vinci och rädda de små, små spillror som finns kvar av den fantastiska Da Vinci-andan som en gång fick mig att dras dit, tyvärr ser det ut som ett hopplöst fall...

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: Zizziee

Sv; Jajamensan, snart kommr headern upp också :D

2010-06-10 @ 22:17:27
URL: http://zizziee.bloggsida.se
Postat av: Lina

Bra sagt, Madeleine! Jag hoppas du får det bra på den nya skolan!

2010-06-11 @ 08:01:30
Postat av: Mr.MASA

Hehe... lärare är för roliga ibland... not.

Sånt där blir man irriterad av!

Lycka till utan Da Vinci då! (fan vad det lät ironisikt, but it's not)



Cheers!

2010-06-11 @ 11:17:07
URL: http://masa91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild