I adore and preach the insanity you gave to me



Andra dagen och först ut för mig blev Finntroll. För er som inte såg och noterade det under spelning. Var väl på storbilden ett antal gånger och gjorde mer eller mindre passande saker. Lätt värt. Så ja, för er som missade den fantastiska spelningen så stod jag längst fram som alltid när de mest värda banden spelar.

Efter Finntroll dissade vi Amon Amarth och tog skydd från regnet i tältet där vi satt och lyssnade på Between The Buried And Me en stund som jag måste säga att jag tyckte bättre om nu än när vi såg dem på House of Metal. Efter det blev vi kvar i tältet för att se Dream Evil, riktigt trevligt, men väldigt synd att de inte bröt av lite genom att spela Losing You. Den hade gjort hela spelningen mycket, mycket bättre.

Sen drog vi runt en stund innan vi ställde oss utanför ett helt packat tält där Dark Tranquillity spelade, de hävdade att de ville spela där för att få en mer intim stämning men jag tycker fortfrande inte att det känns helt genomtänkt.

I vilket fall så drog vi därifrån rätt tidigt och placerade oss längst fram i mitten vid andra staketet framför In Flames, det kändes sjukt värt att stå där och kunna andas och se istället för att knappt kunna andas och absolut inte kunna se någonting någonstans mitt i främre sektionen. Väldigt, väldigt nöjd med det valet om jag ska vara ärlig.

Sjukt nöjd med helgen faktiskt, nu kör vi igen nästa år!

- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild