Search the open field for a flower of my taste

Jag börjar med ett litet lamt förlåt till de som tycker att de borde ha fått höra detta direkt från mig och inte via bloggen. Men jag ville inte säga något innan jag var hyffsat säker.

Idag har jag skickat in en gymnasieansökan till Ållebergsgymnasiet i Falköping. Hantverksprogrammet - Guldsmed.

Ja, det är sant. Nej, det är inte helt säkert att jag ska byta. Men ja, det är troligt.

Jag har ingen motivation till att vara där jag är nu. Anledningen till att jag är här, på Da Vinci, är att jag ville ha en bred grund för att sedan, efter gymnasiet, kunna fördjupa mig på smide och ha något att falla tillbaka på. Det var ett dumt val, som jag ångrar. Men det har kommit en hel del bra ur det också, som jag är väldigt, väldigt glad för.

Micke, Molly och Madde <3
Jag kommer sakna att träffa er varje dag, verkligen!
Jag kommer sakna att sitta vid vårat bord...
Och jag kommer att sakna dig också, Adam <3
Självklart resten av Da Vinci också, och den lilla Da Vinci-känslan som fortfarande finns kvar...

Men! Vi ska inte ta ut all saknad i förskott, det är inte helt säkert att jag byter än! Jag ska dit och prova ett par dagar också, se hur det känns. Sen bestämmer jag mig antagligen helt.

Detta är i alla fall läget som det ser ut just nu.

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag kommer sakna dig som fasen "/

Men hur det än blir så hoppas jag det blir bra för dig <3

2010-01-29 @ 23:54:00
Postat av: Adam

<3

2010-01-30 @ 10:08:55
Postat av: Zizziee

Det finns inte ord för hur mycket jag kommer sakna dej, men jag håller helt klart med dej om att om du trivs så borde du byta <3 (:

Micke, Molly och Madde går ALDRIG skilda vägar, oavsett skola <3

2010-01-31 @ 18:24:12
URL: http://zizziee.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild