Dr. Stein grows funny creatures

Innan jag säger något annat så måste jag undra som fan över vart Göteborgs alla metalheads var igår, innan konserten? Vi kom till kön strax efter fyra, lite mer än två timmar innan insläpp, då var det en person i kön, en! Sen stod vi där och när det var typ 45 minuter kvar till insläpp då började det droppa in ett par till och vid insläpp var det knappt mer än 50 personer i kön. Så besviken var jag och all tagg bara försvann, vart var allt folk? Det var inte ens kallt igår...

Men, okej, jag kan i och för sig acceptera om ni dissade kön för att ni inte ville se Avatar. Som jag dock måste erkänna var betydligt bättre än vad jag hade för mig. Och de gjorde väl kanske sitt jobb på den lilla skaran som var där under deras spelning.

Sen var det dags för Stratovarius och då började det väl fyllas på med lite folk, men det var fortfarande inget tryck alls. Jag stod längst fram i mitten och behövde inte ha någon kroppskontakt med de bredvid mig och jag kunde ta något steg bakåt utan att gå in i folk också. Vart lite förvänad över det för jag trodde verkligen att Stratovarius skulle dra mer folk. Så om vi lämnar publiken och bratar om deras spelning istället så måste jag erkänna att jag är alldeles för dåligt inlyssnad på dem. Jag kunde Hunting high and low och lite på Eagleheart och Black Diamond, och det var typ det. Men det var absolut inget fel på deras show, de var duktiga och underhöll, jag ser dem mer än gärna igen, när jag har lyssnat lite mer på deras musik.

Så var det dags för Helloween, jag ryser när jag tänker på det, det var faktiskt sjukt mycket bättre än vad jag förväntat mig. Publiken komma igång och det började äntligen likna något. På scenen så delades det ut en lagom blandning av nya och gamla låtar och en otrolig glädje. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, det var bara helt fantastiskt. Under avslutande Dr. Stein så kom även de som kommit till konserten utklädda till just Dr. Stein upp på scenen, bland annat våran vän från kön. Underbart initiativ måste jag säga! Hade varit roligare om det varit fler än två göteborgare som nappat på idén dock. Men det var kul att se dem virra runt där och sen bli påhängda en varsin gitarr, kan tänka mig att det var en rätt mäktig känsla!

Grymt var det i alla fall! Och nej det är klart att jag inte har några bilder den här gången heller. Men ni ska snart få se lite av pappas bilder från Avantasia förra helgen!

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: Kitty

Va, var du där? Det var ju jag också! Stod precis framför Sacha, längst fram. Min text kommer troligen under helgen :)

2010-12-11 @ 13:37:31
URL: http://ettlitetkulturkit.blogspot.com/
Postat av: Cara

hade jag kunnat hade jag varit där :p hoppas du förlåter mig (A) xD

2010-12-11 @ 17:35:13
URL: http://carariddle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild