I'm growing cold, and the night is yet to come

Tomt, tomt, tomt.

På allt, både saker och folk. Alla saker ligger i lådor och Tobbe är nästan i Stockholm nu. Det känns riktigt läskigt. 

Han och jag har funnits i närheten av varandra konstant, varje dag, varje sekund i ungefär två månader nu och plötsligt så kommer han att vara 130 mil bort igen, i sex veckor!

Sex veckor, det känns fruktansvärt långt om man tänker på att vi inte kommer att träffas på hela den tiden. Men om man tänker på anledningen till varför vi kommer att träffas då så känns det så nära så jag blir alldeles snurrig. Om sex veckor åker vi till Milano! Sex veckor!

Till helgen flyttar jag in i min lägenhet i Falköping, på riktigt. Därför är alla saker i lådor, allt är på väg dit. Mina rum är tomma. Det känns helt otroligt, jag har längtat efter det här så länge! Att få flytta hemifrån, ha något eget, ta hand om sig jälv på riktigt. Galet!

Nästa tisdag börjar jag i ny skola, och jag kommer få hålla på med silver och det känns så bra. Det känns inte det minsta konstigt att jag inte ska gå tillbaka till Da Vinci på måndag, det är ett avslutat kapitel för min del.

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det kommer vara konstigt att inte ha dig i skolan längre, men jag hoppas verkligen att allting blir hur bra som helst för dig! <3

2010-08-16 @ 21:50:02
Postat av: Cara

det är helt underbart när man kan flytta hemifrån :)

2010-08-17 @ 00:59:07
URL: http://carariddle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild