Mustasch

Jag fullkomligt älskar Ralfs röst. Underbar.

Jag är helt ärligt värdelös på att känna igen musik, röster och typiska grejer för olika band. Jag har kämpat som fan och lyssnat och lyssnat och lyssnat så nu kan jag avgöra om det är Sonata Arctica och jag kan oftast känna igen Tobias Sammets röst. Men det är typ det.

OCH Mustasch. Dom kännar jag alltid igen och har alltid gjort, sen jag började lyssna på dem juni -08. Ralfs röst är så speciell att till och med jag kan höra det. För någon vecka sedan när jag av någon random anledning satt och lyssnade på Bandit så spelade de Mustasch nya Mine, som jag inte hade hört innan, men jag var hela tiden helt övertygad om att det inte kunde vara någon annan än Ralf. Extrem lycka när det visade sig att jag hade rätt. Sånt händer inte mig.

24 oktober blir det Mustasch igen i alla fall. Fan va underbart. Den här gången vet man ju vad man kan vänta sig. Haha...första gången jag såg Mustasch, ja...det är minnen det.

@ Liseberg, 25/6-08
Jag hade lyssnat lite halvt på dem i kanske en vecka. Jag var där med Lea lagom till soundcheck och irriterade bandet genom att blåsa såpbubblor, det var ju inte vårat fel att de flög upp på scenen och sprack mot deras utrustning? Efter soundcheck kom i alla fall Ralf ner och bytte några ord med oss och de få andra som redan var där. Det var trevligt. Skön människa är han. Konserten sen var grymt bra och jag tyckte verkligen att det var synd att jag inte hade bättre koll på dem sen innan. Men sånt är livet.


Mustasch @ Liseberg, 25/6 2008
Bild: Lea


Hum..jag hade ju tänkt skriva om deras nya album, men det får nog bli någon annan gång. Nu fick ni ta del av min histora med bandet istället.

- Madeleine 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild