It is foretold

Jag borde verkligen göra matte. Skäll på mig.

Det jobbigaste är att jag vet att jag inte kan det jag borde kunna, men att jag är så säker på att provet trots det kommer att gå bra; för det gör det alltid!

För är det en sak jag har lärt mig genom åren så är det att jag, hur mycket jag än försöker, inte kan faila ett matteprov. Helt galet.

Bara för att jag måste visa mig själv nördigare än vad jag redan är genom att lägga upp en bild på derivatans definition som vi håller på med just nu...

Anyway, för att prata mer om skolan så kommer vi äntligen någonstans i italienskan! Vi börjar gå igenom dåtid nu, jag är helt lycklig! Jag kan snart säga något vettigt! Jag kommer kunna prata! Det är bara så synd att alla är så fruktansvärt sega, vi satt fan och gjorde en stencil med tio meningar i fyrtio minuter! jag var klar efter fem och sen fick jag skäll för att jag satt och smsade? Like what? det är inte jag som går ut och tar en "bensträckare" i en halvtimme och sen failar proven.

Men, sen när är skolan rättvis?

I vilket fall, italienskan räddar min skolgång just nu, det är seriöst de enda lektionerna jag verkligen ser fram emot...

Nu blev det alldeles för mycket skola, så det jag egentligen tänkte skriva tar vi i ett annat inlägg senare tror jag...nu ska jag göra matte, typ.

- Madeleine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild