För det är det bästa valet jag någonsin gjort...

*host* *host*

Först, vad är det med Da Vinci och syskon? Varför följer alla småsyskon till Da Vinci-barn de äldres spår? Är det pressen? Eller varför var de flesta på informationen om Da Vinci idag just syskon? Min bror bland annat, och på något jävla vänster är han inte avskräckt utan intresserad? Like what?

Det enda som får mig att inte ångra mitt val är att jag verkligen tycker om de vänner jag har i klassen.

Allt annat hade jag valt bort, direkt, om jag valde idag.

Sen, hur fan kan man bli intresserad när det enda man ser när man kommer in i vårat hörn är att det står om plugg överallt? I och för sig, det är svårt att framställa Da Vinci som dåligt, eftersom det är speciellt. Samtidigt ser jag inte varför folk inte förstår, inklusive mig själv, att "För dig som är studiemotiverad, tycker om matte, kemi, fysik och att plugga" betyder att man måste lägga all sin fritid på att plugga!?

Jag vill bara skratta åt hur dumt allt är.

För övrigt så satt vi och flashade med våra datorer med ett väldigt tråkigt utformat program där vi skulla göra kopplingsscheman, alltså ellära. Det var till och med en av de som var där som frågade mig om ellära ingick i studieplanen för Da Vinci. Lite i fysiken, ja, men inte mer. Så varför i helvete vi höll på med det när vi inte ens håller på med ellära i fysiken just nu kommer för mig alltid att vara en stor gåta.

Men så är hela Da Vinci en stor gåta för mig också. Jag vet seriöst inte vad jag egentligen gör där. Samtidigt kan jag inte motivera för min bror varför han bör välja vanliga natur framför Da Vinci.

En sak är jag ganska säker på i alla fall, Da Vinci är inte bara ett gymnasieprogram; det är en livsstil!



- Madeleine

Kommentarer
Postat av: SANIBO

sv: det ser jag fram emot ;)

2009-11-14 @ 15:32:33
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: [lisa bjernhagen]

sv: Nej det går ju knappt att bestämma! Men håller med om allas åsikter faktiskt :)

2009-11-14 @ 16:52:20
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: [lisa bjernhagen]

sv: haha, ja men i princip ja ;D

2009-11-14 @ 16:57:43
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild