Onsdag

Som jag skrev imorse så hade jag curling mellan 8-10 och det var endast det som stod på mitt schema idag. Så grymt kul var det! Och vet ni vad? jag ägde! det var heeeelt sjukt och så fort jag kom nära någon som arbetade där så kunde jag inte få slut på tjatet "Du borde börja träna med juniorlaget", "Den där stenen var jättebra, du har verkligen inte curlat förrut?", "Har du fått nummret till juniortränaren?" osv. osv. Jag funderar på det, verkligen. Men vi får se vad som händer. De tränar tydligen tisdag kväll och lördag eftermiddag, lördag eftermiddag liksom, det är min Lea och Erika tid ju! Men jag får väl ringa det där nummret och se vad som händer antar jag. Gash, scary.

Efter curlingen så drog jag och Sofia med Zizziee hem. Vi hade nämligen en läxa i kemi som jag tänkte att jag lika gärna kunde vara duktig och göra trots att jag inte ens har fått någon bok. Tydligen hade vi någon i fysiken också, men den gjorde vi aldrig. Sen åt vi cupcakes så att jag och Sofia nästan missade bussen. Smidigt. Men självklart lyckades vi hinna med den och idag har jag ju haft sådant flyt på allt annat så det hade jag nu med då det gick en 307:a strax efter det att jag kom till Kungälv. Trevligt.

Nu sitter jag här och dricker hallon- och mangosmoothie. Gott. Sen måste jag städa och så finns det säkert något kul att plugga på med.

Vad har ni gjort idag?

- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild