Min stora lillebror!

Man kan ju tycka att jag borde ha nämnt det här för länge sedan men det var först nu, när mamma tvingade in mig på lagets hemsida, som jag kom på att jag inte har berättat här i bloggen...

I helgen som var så gick min lillebror, tillsammans med resten av laget, till steg 5 i ungdoms SM i handboll! Att killarna är i steg 5 betyder att de är bland de åtta bästa lagen i Sverige i sin åldersklass!!

Det är inte utan att man blir lite stolt över honom.

Anledning till att mamma tyckte att jag skulle läsa på hemsidan kommer här nedan, för jag måste verkligen publicera en del av texten. Så underbar. Så rätt. Så härligt när man vet att det finns riktigt bra tränare, som tänker på alla.

"Min kanske största upplevelse denna helg är efter duschen när en av killarna i laget som inte fick spela säger, nu vill jag hem och träna för jag SKA spela nästa gång och så slår han upp ett stort leende. Utan en stor grupp spelare som ger varandra en match på varje träning har vi inget lag som tar sig till steg 5, att bara 7 st kan vara på banan samtidigt är spelets regler men jag upplevde och fick en känsla av ett stort stöd och en mogen förståelse från dom som var med utan att få spela. Hoppas ni förstår hur värdefulla ni är och kanske när man hemma känner en liten besvikelse ber era föräldrar ta fram bilden av vad ni tillsammans åstadkommit. Ni är alla en del i laget. Laget som just nu är bland dom 8 bästa i Sverige."

Och jag måste hålla med, laget verkar helt underbart! Jag stod bredvid en stund igår och tittade på slutet av deras träning - och det är inte klokt vad jag skrattade!

- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild