Helgen

Förutom att Lea smittade ner mig totalt då så har helgen varit helt underbar. Som ni väl har förstått vid det här laget så tog jag och Lea bussen upp till Erika på Uddetorp i Skara i fredags. Det var mys. På skolan så tittade vi på film och åt marshmellows med vispgrädde. 9c's nationalrätt enligt Lea, gott är det i alla fall. Erikas rum var supermysigt också och jag blev så sjukt sugen på att bo på internat. Det verkar så himla härligt.

Sen på lördagen så var det ju öppet hus då och jag och Lea stod med Erika på hennes station; internatet. Det var väldigt händelselöst. Vi stack i alla fall i väg en stund och tjatet om att jag skulle köra (alltså sån där trav grejs ni vet) började igen. Vi får väl se om ni lyckas övetyga mig under något av de öppna hus som är kvar. När det hela var slut så bar det av hemåt i Mias bil. Trevligt som alltid. Jag och Erika bestämde på impuls också att jag skulle åka med upp till henne och sova där. Lea dissade oss. Mamma tittade typ bara på mig när jag kom in rusande hemma och packade om.

Hos Erika så skulle hennes yngsta syster, Elsa, ha disco. Det gick väl som det gick men jag hade trevligt med Erika i alla fall. I Erikas rum kändes det som om det var massor med plats när det bara var två som skulle sova där. Vi pusslade också färdigt pusslet som Lea alltid brukar ha sönder. Fast det saknas en bit och det är segt.

När jag kom hem på söndagen så pluggade jag och kände hur näsan bara blev tätare och tätare. När jag började inse att jag inte skulle kunna gå till skolan om det fortsatte så så började jag hälla i mig massa grejer jag kunde hitta hemma..det hjälpte dock inte.

- Madeleine


Kommentarer
Postat av: ElinHaraldsson

Usch, jag är med förkyld (kunde inte kommentera på det förra inlägget :s). Men jag kan uppdatera dig om att vi hade engelska prov på vocabulary, och fick nya glosor osv. Sedan tror jag väl inte det hände så mkt mer..

2008-09-22 @ 20:59:28
URL: http://elinharaldsson.blogg.se/
Postat av: ElinHaraldsson

krya på dig <3

2008-09-22 @ 21:01:02
URL: http://elinharaldsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild