People @ Liseberg

Var ju som sagt på Liseberg igår med Erika samt hennes yngsta syster, Elsa,  och Ellen, en vän till denna syster.

Det var rätt kul och vi töntade oss och åkte alla barnatraktioner, övningskörde i Farfars bilar, blev snurriga i Ponny karusellen, vinkade till kaninerna i Kaninresan, kramade kaninerna i Kanin huset, blev rädda i den mörka tunneln i Sagoslottet osv. osv.

Jaja, det roligaste var dock sen. Vi skulle åka upp för Elsa och Ellen ville se PandaVision. Så gick vi förbi Uppswinget och vem ser vi inte som står där och röker? jo, Fortesa Hoti, som spelar Roxana i Andra Avenyn! seriöst så tyckte jag inte att det var så big deal, jag har pratat med henne förrut och hennes autograf sitter redan på min vägg. Men Elsa och Ellen var ju helt "var det verkligen hooon??" blablabla.

Vi gick i alla fall upp och Elsa och Ellen gick in och såg den där PandaVision medan jag och Erika gick och köpte mat på Burger King. Sen när tjejerna kom tillbaka så var dom ännu mer ah:iga. Fortesa hade suttit bara några platser ifrån dem!! och nu var hon dessutom inne på Burger King och skulle köpa mat!

Ni kan tänka er själva hur två tio-åringar beter sig va? Först höll dom på att bli helt galna över att vi varken hade papper eller penna. Men sen kom dom på den briljanta idén att vi kan ju fråga om vi får ta en bild! Visst. säger jag och Erika, gör ni det. Det vågade dom självklart inte. Jag och Erika erbjöd oss att följa med, men dom skulle fortfarande fråga själva. Det gick inte så bra det heller och man såg att Fortesa fattade vad det handlade om.

Det slutade med att tjejerna fick klara sig utan både autografer och bilder. Så kan det gå om man är feg.

Kul var det i alla fall. Nu ska jag gå och nörda mig lite i Andra Avenyns forum och tönta mig om att jag har sett Fortesa.

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: Lea

Haha, känns som om jag har missat ganska mycket xD Och jag kan verkligen tänka mig Elsa idol-tokig.

2008-10-12 @ 12:48:24
URL: http://lealoud.blogg.se/
Postat av: Cara

hehe, ellen är faktist 12 år, men endå. hur töntig får man inte bli. hon är ju som sagt mänsklig och jag tror inte hon hade sagt nej.:)

2008-10-12 @ 18:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild