English

Engelska lektionen idag var lite scary. Det första min lärare gör är att ställa sig och berätta hur besviken han är efter att ha rättat engelska proven vi gjorde i måndags. Han sa att det var flera som inte hade blivit godkända osv. Vi får dessutom känna oss extra pressade då han säger att det var 6 MVG en hel del VG, några G och så några IG då. Vi känner det inte bara utan han påpekar det också. I vilken annan klass som helst så hade det varit ett mycket bra resultat men vi är en Da Vinci-klass. Där ska alla vara perfekta. Han avslutar det hela med att säga att vi inte ska få ut proven förrens i slutet av lektionen. Så han förhör glosorna och texten vi hade till idag och vi gör uppgifter i boken och lite så samtidigt som större delen av klassen håller på att få nervösa sammanbrott. Jag var inte så farligt nervös men ändå lite. Jag var ganska säker på ett VG och mindre än ett VG accepterar jag inte. IG finns inte på min betygsskala, på min betygsskala är G det samma som IG (bortsett från i idrott då, där är G typ MVG). Tillslut skulle de där proven ut då. En blick. 55 av 59. MVG. Så sjukt skönt. Vilken lättnad det var. Helt underbart.

Nu ska jag plugga matte så att jag kan känna lika mycket lättnad över det också sen.

- Madeleine


Kommentarer
Postat av: ElinHaraldsson

bra gjort av dig :D (mvg:et) :D

du kommer klara matteprovet imorn med :D ^^ helt säker på det :)

2008-10-09 @ 18:18:16
URL: http://elinharaldsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild