Biljetter

Så var det det där med biljettköp inför stor konserter. Jag kan ju inte låta den diskussionen gå oberörd förbi. Speciellt inte när det skrivs så mycket. Här, här, här, här, här, här och här + säkert massa artiklar till som jag inte orkar leta upp nu. Dessutom så lyckades jag ju relativt lätt få tag på biljetter till den aktuella Metallica konsertern.

För det första;

Ja, det är klart som fan att det är åt helvete fel att det finns företag som går ut på att köpa upp massa biljetter för att sälja till många gånger ursprungspriset. Så borde det inte få vara. Ofta kan man säga att man ändå inte ska lite på Aftonbladet och liknande tidningar. Men grundfaktan i det här kommer man inte ifrån att den är sann. Det finns massor med företag och privatpersoner som köper på sig biljetter för att sälja dyrt.

Det kan inte vara så svårt att reglera så att det inte går. Man kanske måste lägga lite tid men va fan, gör det då! man kan inte bara konstatera ett problem och sen hoppas att det ska lösa sig självt, det gör det inte. Jag har inga möjligheter att ändra på det heller. Det ända jag kan göra är att inte sälja vidare mina biljetter och bojkotta svarta marknaden, vilket jag redan gör. De som har möjligheter måste göra något.

Jag kan sitta här och mata på och var sur i ett blogginlägg, vilket jag gör och är just nu, men det kommer inte att hjälpa ett dugg enligt mig. Tyvärr, känns det ju som att om det fortsätter såhär så kommer alla stora band bojkotta Sverige tillslut, bara för att vi alltid har sånt jävla krångel!! Då, då kommer jag bli riktigt sur!

Hur svårt kan det vara?

- Madeleine


Kommentarer
Postat av: ElinHaraldsson

Vha? Neej, de får inte bojkotta Sverige :O då blir jag också ledsen :/

De måste få ett slut på det :O nu !

2008-10-21 @ 21:24:39
URL: http://elinharaldsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild