Grammatik

Efter detta inlägget har ni alla rätt att tycka att jag är helt dum i huvudet.

Vi håller på med gramatik i svenskan nu och jag kan inte låta bli att totalt älska det. Jag tycker seriöst att det är helt sjukt kul. Jag vet inte vad det är som gör det men jag kan verkligen komma på mig själv med att sitta och njuta på lektionerna. Massvis med komplicerade termer som flyger runt i huvudet och jag behöver knappt tänka för jag kunde i princip det där när jag gick i sexan. Då ägde jag sönder alla på grammatik. Jag delade in orden i meningar i ordklasser och satsdelar på nolltid.

sådär verkar jag vara mycket ensam om att tycka. Alla andra verkar verkligen hata grammatik. Jag har aldrig förstått varför? vad är det som är så enormt tråkigt?

Sen vet jag att jag verkligen inte använder alla mina kunskaper inom grammatik här på bloggen. Bloggen är en grammatisk katastrof egentligen. Hur jag skriver, hur jag missbrukar komman. Och punkter. Så skulle jag aldrig skriva om jag skrev en uppsats i skolan. Det hoppas jag att ni förstår. Ofullständiga meningar. Det kan man ju inte slänga sig med i seriösa sammanhang.

I vilket fall så tycker jag att grammatik är kul. Och jag tycker det är lite synd att vi stressar igenom det så. Men jag menar det kan man ju inte direkt säga när alla andra sitter och suckar?

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag håller med dig fullkomligt! Grammatik är bland det roligaste som finns i skolan jue!!! Rätt kul att sitta och tänka över på fritiden också ;)

2008-11-10 @ 22:54:39
URL: http://annakaaarlsson.blogg.se/
Postat av: ElinHaraldsson

Håller med dig och Anna :D <3 Grammatik e sjukt kul, när man kan det :D<3

2008-11-13 @ 20:39:39
URL: http://elinharaldsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild