Mod

Hur ska man definiera det? Mod. När är man modig? egentligen? När är man feg?

Folk säger att man är feg när man bara låter allting vara. Ignorerar sina problem och bara säga att "det löser väl sig". Bara går på utan att ta tag i någonting. Visst man kanske är feg. Men krävs det inte en hel del mod för att vara feg? Att klara av att bara gå utan att tänka på vad som händer måste väl också kräva sin styrka. Det kan inte vara lätt. Jag skulle i alla fall inte vilja säga att man är särskilt mycket modigare om man bara sitter kvar och ältar allting om och om igen. Det är nästan så att jag då skulle vilja säga att man är feg, att man inte vågar ge sig av och lämna det som har hänt bakom sig.

Det går nog egentligen inte att hitta något helt korrekt svar på vad som är modigt och vad som är fegt. Varje människa måste nog ha en egen definition av vad som är modigt och fegt för just den individen. Jag tror inte man kan dra alla över en kam i det här fallet. Folk är så olika.

- Madeleine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild