Veckans band - Avantasia



Höll nästan på att glömma veckans band den här veckan ju! varför var det ingen som påminde mig? Det blir i alla fall Tobias Sammet igen. Fast inte med Edguy den här gången utan med Avantasia. Avantasia är hans sidoprojekt, från början en metal opera med en härlig blandning av massa duktiga musiker. Dom gör sina första och enda framträdanden live på olika festivaler denna sommaren och jag är jättesur eftersom jag inte har någon möjlighet att se dom. Helt sämst är det.

Bästa album: Det står mellan de båda metal operorna. Otroligt svårt och båda är grymma men jag får nog säga att jag föredrar The metal opera pt. 1, om jag måste välja.
Bästa låt: Ännu värre. Det finns så många bra. Men okej, jag säger Avantasia då eller The seven angels.

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: Mr.Masa

Yeah! Avantasia är nog vår tids svar på Keeper of the seven keys plattorna! Min favoritlåt är Sign of the Cross, i hård konkurans med The looking glas!

Är också pissed of att jag inte kunde se dom :-(

Bra blogg för övrigt, keep up the good work!

2008-06-25 @ 19:44:10
URL: http://masa91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild