Mamma Mia!

I'm such a girl!

Var inne i stan och såg Mamma Mia! idag. Kärlek <3 Såg musikalen på svenska på Scandinavium, förra hösten? eller när var det den gick? filmen nu idag och sen om ett par veckor blir det musikalen på Scandinavium igen, men på engelska den här gången. Jag älskar storyn. Jag älskar hur dom har lyckats passa in låtarna så fruktansvärt bra. Och nu ska jag säga något ni nog aldrig trodde ni skulle höra mig säga.

jag älskar musiken.

Visst var det kallt i salongen, men det var inte bara därför jag rös. Jag kan älska i princip vilken musik som helst om man sätter den i en musikal. Jag skulle aldrig köpa soundtracket till denna, eller någon annan, musikal och sitta och lyssna på det. Med ett undantag. Phantom of the opera. Men aldrig något annat. Möjligtvis någon enstaka låt här och där. Men ser man en musikal så älskar jag musiken. Musiken får en ny mening på något sätt. Det ger storyn en liten extra knuff och mig en extra känsla i det hela. Jag tycker det är underbart.

När jag lyssnar på musik lyssnar jag nästan alltid mycket på texter men när det är en musikal så lyssnar jag alltid ännu mer på texterna. ABBA till exempel, visst har jag lyssnat på deras texter innan och jag kan dem till och med. Men det är först när jag hör dem i musikalen/filmen som jag verkligen hör texterna. Förstår ni vad jag menar?

Jag sa också att jag älskar storyn i Mamma Mia! och det gör jag, hur typisk tjejig den än är, jag är faktiskt tjej! Sophie ska gifta sig, hon har växt upp med bara sin mamma och vill nu hitta sin pappa. Hon hittar sin mammas gamla dagbok upptäcker att det finns tre olika män som skulle kunna vara hennes pappa. Hon bjuder in alla tre till bröllopet. Ni förstår själva? Jag älskar det.

Det är en så typisk bli-glad-film! precis vad jag behövde nu!

- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild