Gamla vänner och musik

Oj. Ibland är det läskigt hur saker förändras. Hur folk förändras.

Jag har precis pratat med en gammal kompis på MSN. Det har gått otroligt lång tid sedan jag pratade med henne sist och även om jag inte har glömt henne direkt så har jag ändå kännt att det är en kontakt som jag aldrig att kommer att få tillbaka igen. Nu har jag pratat med henne en stund igen dock. Jag måste erkänna att jag blev väldigt glad när hon skrev. Det kom väldigt oväntat men ändå som ett trevligt avbrott. Jag visste ju egentligen hur hon är nu, på ett ungefär i alla fall, men jag tycker ändå det är intressant.

Jag ska inte säga att vi lyssnar på samma musik för det gör vi inte. Faktiskt. Även om en okunning skulle säga att vi gör det. Vi lyssnar på samma musik men ändå inte. Det finns två vägar för oss egentligen. 1. Hata varandra för att den andra lyssnar på "fel" musik och göra allt för att vinna över den andra till att lyssna på det som är rätt. eller 2. Acceptera att vi är olika och veta att vi inte lyssnar på samma musik även om andra antagligen vill säga att vi gör det.

Vi lutar nog starkt mot tvåan även om jag absolut tror att vi skulle kunna hamna i heta diskussioner och att vi båda mer eller mindre vill vinna den andra. Faktiskt. 

Men jag tycker det är intressant hur vi har gått helt olika vägar. Haft lite småkoll på varanadra. Och så bara är den där, musiken. Jag menar då, när vi var kompisar på riktigt, i mellanstadiet, då hade ju inget kunnat gissa att vi skulle sluta såhär. Jag tycker det är spännande, hur det kan bli. Hur folk förändras.

Känns som om det här inlägget blev väldigt rörigt och förvirrat. jag ska nog sova nu.

- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild