Fan fiction

Jag har fastnat i det där igen. Men oh så bra vissa människor skriver. Även om jag älskar att att läsa fan fictions så är det nästan lite synd att de inte lägger sin förmåga på att skriva något eget. Men det kommer förhoppningsvis när de blir äldre. Så länge tackar jag och tar emot om dom vill mata mig med underbara mörka fan fictions. Ja, för det hoppas jag att ni var med på? att det är Harry Potter fan fictions det handlar om? Jag har läst lite andra också, men det blir utan tvekan bättre om man är insatt i boken den baseras på. Jag vill ha mina HP fan fictions mörka. Riktigt mörka. För att förklara detta måste jag nog snabbt dra min skruvade åsikt om Harry Potter böckerna.

Jag älskar HP böckerna, det gör jag absolut. Även om jag helt ärligt måste säga att de är ganska dåliga. Men något gör att jag bara fastnar ändå. Lika mycket som jag älskar böckerna hatar jag karaktären Harry Potter. För mig kunde han lika gärna dött. Jag hade skrattat. De andra två i "The golden trio" har jag inte mycket för heller. Nej, jag gillar Ginny, och i min hjärna har hon blivit en mörk och rebellisk Ginny som gör allt i sin makt för att få Ron att fatta att han inte är hennes mamma och att hon kan ta hand om sig själv. Därför drar hon sig till...ja, precis fienden, Slytherin. Där ser rollerna oftast lite annorlunda ut. Crabbe och Goyle är det ingen som gillar, och de skulle vara enormt tråkiga att skriva, så därför är de borta. Draco är oftast kompis med Pansy och Blaise. De tar självklart till sig Ginny och om det inte blir en Draco/Ginny pairing så blir det en Draco/Ginny/Blaise. Åh..jag älskar båda varianterna.

Där fick ni även i grunden i de fan fictions jag för det mesta läser med. Ginny goes bad. Huh..vad man skulle gjort mycket för att få vara Ginny för en dag i någon bra fan fiction! Draco <3 och ibland även Blaise också! Drömmen! <3 You're a lucky girl Gin! ehm..okej...nog av mina fantasier nu tror jag. Ni kan få mer om jag vågar länka till någon bra fan fiction sen.

Nog för att det finns mycket bra fan fictions, men jag har en idé som jag inte har hittat någon fan fiction som återspeglar. I alla fall ingen som är värd att läsa. Jag har funderat på att skriva den själv, men åh vilket jobb jag skulle behöva lägga ner. Det jag är ute efter är en fan fiction som följer alla böckerna, med de förändringarna som helt naturligt blir, i Ginnys synvinkel om hon blir sorterad i Slytherin! Hade det inte varit spännande? Jag har letat och letat. Råkar ni av någon anledning stöta på någon så får ni mer än gärna säga till. Den ska vara på engelska, självklart! Jag läser inte om HP världen på svenska, så är det bara.

Okej, jag får väl våga det här då och länka lite bra fan fictions. Men känsliga läsare bör verkligen inte läsa! och ehm, är du väldigt ung bör du nog hålla dig borta med.
- Changing sides and hearts by CindaSwan, Draco/Ginny, otroligt bra! men den är lång, uppe i 44 kapitel nu och den är långt i från avslutad. Ni har något att bita i om ni ska ta er an denna. Men det är värt det.
- Mesmerize by Cadaverous apples, Draco/Ginny/Blaise, åhh...denna hittade jag nu för bara någon dag sedan. Jättebra! jag gillar idén skarpt. Författarinnans andra fan fictions är grymma de med, också värda att kollas upp!
- The battle in our hearts by Kishiee, Draco/Ginny och Harry/Ginny, Vad hände på Hogwarts under sjunde boken egentligen?
- The enchanted messenger by Dignified madman, Alla typ! Den här är inte farlig på något sätt! Den är bara jättesjuk och jag skrattar så jag dör ibland. Dock måste man ha bra koll på karaktärerna för att hänga med på ett bra sätt. Så för att få ut det mesta av den rekommenderar jag att ni har bra koll på vilka alla är och ni måste ha läst sjunde boken!

När ni börjar komma in lite i fan fiction världen, eller om ni blev sugna på något annat än vad jag länkade så kan ni själva gå in på fanfiction.net och leta. man kan hitta ALLT!

- Madeleine

Kommentarer
Postat av: Cadaverous Apples

Madeleine,



First things first: I'm not even sure if this is going to work properly. See, I'm writing in English on a Swedish website--I used Google (do you have Google?) to translate the page. I searched my name and found it here, so I was curious. ;)



I don't know why I'm even writing this now--possibly because it's so cool to think that there's someone in Sweden that totally digs my writing, and I'm in Alaska.



After reading your post (in poor English, since Google translator sucks) I just wanted to say that fanfiction isn't my only writing. I do original work as well, but I found out early on that you don't get the same amount of feedback and reviews from original fiction on fictionpress.com as you do on fanfiction.net. So, just to clear that up: I do write original work as well as fanfics. I've never completed a story, so it's not as like I'm published or anything, but I hope to one day be.



You can call this my lapse in sanity. I don't know what I'm doing commenting on some random person's blog. :P



Roma

2008-10-07 @ 07:12:53
URL: http://www.fanfiction.net/u/1178086/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild