Emotions

Jag läser en fan fiction (Harry Potter of course) just nu. Jag började lite smått igår och läser när jag får tid över. Att läsa en fan fiction är för mig samma sak som att läsa en bok. Bara att jag gör det på datorn i stället.

The unforgettable fire by The Labris

Jag är på kapitel nio av tjugo. Jag har alltså snart läst halva. I början var jag inte särskilt imponerad men sakta utan att jag knappt märkt det har jag blivit mer och mer tagen av den. Den är så genomtänkt! Denna fan fiction är skriven innan Harry Potter and the order of Phoenix kom ut vilket betyder att den är väldigt fri, väldigt öppen och skriven helt utan information egentligen. Författarinnan är otroligt skicklig måste jag säga. Underbar fantasi som jag inte kan annat än avundas. Väldigt allmänbildad är hon också, något jag till viss mån också avundas henne.

Men anledningen till att jag ger denna fan fiction ett helt inlägg är känslorna den ger. Jag blir helt snurrig. Den framställer en Ginny som när hon sorteras till Slytherin väljer att dö. Att låta sina känslor dö alltså. Hon ställs inför ett uppdrag och får olika ringar som ska hjälpa henne på olika sätt. Dessa ringar ger henne olika...krafter...ungefär. Grejen är att jag på något sätt lyckas känna dessa ringars krafter jag med. Antingen är det författrinnan som är helt otroligt duktig med sina beskrivningar eller så är jag bara allmänt störd. Jag blir kall och tom när Ginny använder ringen av is. Jag vill skapa när hon sätter på sig ringen som ger henne kreativitet. Jag känner mig till och med vacker när hon använder ringen som inger skönhet och självförtroende. Jag vill göra folk illa när hon använder ondskans ring. ibland blir det bara så verkligt. Jag är Ginny. Jag är där, på Hogwarts.

Denna fan fiction är så tänkvärd. Så...jag vet inte hur jag ska beskriva den.

Beauty.

- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild