Judendom

Lite till klarar jag innan jag tröttnar på det här helt, fast just nu har jag pluggat så mycket att jag blandar ihop allting jag menar när man sitter och skriver att det var judarna som utrotade kristna under andra världskriget och att det är judarna som firar påsk och kristna pesach, då har det gått lite långt.

Men det var inte om mitt pluggande jag skulle skriva, jag har faktiskt tänkt skriva ett tänk inlägg! för det har varit ont om dom det senaste tycker jag, bara massa trams om mitt liv ju, det var ju sånt jag inte skulle skriva. Jaha, och nu är jag där igen.

Vi har läst massor om judendomen i skolan det senaste och jag börjar tycka mer och mer om den, den verkar så himla ren till skillnad från kristendomen, kristendomen känns värsta brutal och osannolik i jämförelse. Egentligen är det inte så stor skillnad men ändå tycker jag att judendomen känns mycket tryggare. Fast egentligen tror jag att jag inte ens tror på att det finns någon gud så det spelar ju ingen roll. Men om det nu finns det så känns det ändå mycket bättre att tro att Jesus inte var Messias, jag menar det har ju nästan blivit mer krig efter hans tid och det var väl inte riktigt det som var meningen med en Messias. Sådan är inte min uppfattning i alla fall. Om det nu skulle vara så att det kommer någon så är jag ganska säker på att än har han inte kommit.

Det blev inte så mycket, men det är något i alla fall. Fortsätt att titta in ibland, och kommentera, jag skall försöka uppdatera oftare med mer intressanta saker. 

-Maddie  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild