Gymnasieval :/

Huh...beslutsångest :S Jag har väl egentligen fyra alternativ just nu, eller tre och ett reserv, eller nåt.

1. Hantverk-Silversmide, Lerums gymnasium, http://www.lerum.se/Invanarservice/Skolsidor/Lerums-gymnasium/Utbildning/Program/HV/. Det verkar askul! Läser man dessutom till matte B och historia A har man behörighet till det mesta på högskolan. Dock verkar det jobbigt att pendla till Lerum varje dag :/ Skall väl tillägga att silversmide absolut är något jag kan tänka mig att satsa på, någonstans i bakhuvudet finns den där drömmen om att vara smyckesdesigner...

2. Natur-Natur-humanistiskprofil, Mikael Elias teoretiska gymnasium Göteborg, http://www.teoretiska.se/nv.html. Det verkar jättebra, och jag kan kombinera Natur med Samhäll på ett smidigt sätt. Den ligger jättebra, liksom precis vid brunnsparken typ :) dock är det ju inga mer valbara kurser eller individuella val men man kan ju läsa extra om det skulle vara så viktigt att läsa något mera.

3 Samhäll-Ekonomi-Samhällsvetenskapligprofil, Mikael Elias teoretiska gymnasium Göteborg, http://www.teoretiska.se/sp.html. Är ju samma gymnasium som ovan och det verkar så himla mysigt! Här får jag ju inte natur ämnena då, alltså inte riktigt lika stor behörighet som natur, men mer än hantverk. Men jag får ju mer samhällsämnen som också är askul och ekonomi. Natur ämnena går ju också att läsa extra om jag känner att jag vill.

4. Da vinci, mimers hus, http://www.kungalv.se/t/Page____5096.aspx. Nära och bra i Kungälv, om det nu är bra, jag vet inte. Da vinci är ju natur där jag kan få stor möjlighet att läsa till samhäll och humaniora om jag vill, vilket jag vill. Dock en stor skola med typ allt och massa folk, det känns inte lika lockande som Mikael Elias av någon anledning.

Jag har ingen anning, jag vill gå på alla! eller minst Da vinci, den får vara reserv, även om jag av någon anledning känner mig säker på att jag kommer in på vilket jag än sätter först. Åhh..jag vill att det skall kännas självklart vilket jag väljer ju. Jag tänker inte gå på vad någon annan säger i mitt val på slutet men man kanske kan få lite idéer. Vad tycker ni, vad låter bäst? vad låter roligast? vad låter bäst med tanke på hur det blir efter gymnasiet? Och om man sen lägger in ett High school år i tvåan, och måste läsa om ett år, hur blir det då? vad är smartast då?

-Maddie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild