Jul -eftertanke

Läs det föregående inlägget först, tack :D

Okej, det gick snabbt, och självklart blev det inte mycket mer jul för det.

Det jag skulle göra nu var faktiskt att bygga ut det tidigare inlägget för det skrev jag betydligt hastigare än vad jag hade tänkt mig. Speciellt den sista meningen om att jul inte ens känns kul längre.

Varför? varför har hela grejen med jul bara fallit? är det för att man blir äldre? jag tror inte det...jag menar de flesta älskar fortfarande julen. Första grejen man tänker på annars är ju att familjen är sprucken, men det är inte min, långt ifrån! jag älskar hela min familj och vi har alltid jättekul ihop. Så vad är det då?

krav, krav, krav, krav, krav, krav, krav, krav...tror jag

Det har blivitt en så stor grej, alldeles för mycket, uttjatat liksom. Allting måste vara så perfekt hela tiden, men det funkar inte, om allt hade varit perfekt hade världen varit död! allt hade varit urtrist om alla gick omkring och var perfekta.

Det måste vara så mycket runt omkring hela tiden...något år i mitt liv tror jag att jag skall skita i julen helt och hållet faktiskt...allt handlar ändå bara om att vi skall konsumera mera, att företagen skall tjäna pengar och världen gå under på grund av vårt missbruk av gjordens resurser.

-Maddie 

Kommentarer
Postat av: M

Vet du? Jag älskar dina åsikter och du är totalt underbar.

2007-12-24 @ 23:41:50
Postat av: johanna

jag har också tänkt på detta. Varför inte skita i all och åka iväg eller nåt?

2007-12-25 @ 14:14:33
Postat av: maols

Madde;

2007-12-29 @ 12:33:30
URL: http://maols.blogg.se
Postat av: maols

What? det där dampade, vi provar igen :P

Madde:

2007-12-29 @ 12:35:54
URL: http://maols.blogg.se
Postat av: maols

ähh..skit samma om det skall hålla på så där

2007-12-29 @ 12:37:45
URL: http://maols.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Madeleine, 19 år, uppvuxen utanför Göteborg men bor i Falköping tillsammans med pojkvännen Tobias från Boden.

Jag utbildar mig till guldsmed, med målet att starta eget som smyckesdesigner. En egen hemsida för allt det där finns i huvudet men längre har den än så länge inte kommit, håll till godo.

När jag inte är på skolan så blir det en hel del resande fram och tillbaka genom landet för att hälsa på släkt och vänner. Det krävs också en del konsert- och festivalbesök runt om i världen för att stilla behovet av att lyssna på underbar hårdrock och metal live. Aktuella spelningar kan ni se längre ner i menyn.

Kontakta mig? Madde400@hotmail.
com


Min profilbild